Monday 23 January 2017

Apps Phone Malaysian Weight Loss Plan

ASSALAMUALAIKUM...

Nowadays, banyak sangat blog-blog yang share pasal TIPS KURUS, MEAL PLAN, CARA EXERCISES for those yang ketagih untuk kurus termasuklah aku. Ahaks. Berlambak-lambak tips-tips yang diaorang bagi dan share sampai boleh jadi viral satu malaysia. So, aku pun tak terkecuali lah kot untuk share tips kurus dan meal plan yang aku tahu. Sharing is caring. Selagi kita ada ilmu, kita share lah kan. Ye dak? haha.


Sekarang teknologi di hujung jari. Semua ada. Petik jari je, pappp dah ada depan mata. So, korang ada smartphone right? Tipulah zaman sekarang takda smartphone kan? Tak kisahlah korang guna ios macam iphone ke (handphone sombong) ataupun guna android macam Samsung, Huawei, Oppo, Sony, Vivo and so on (handphone peramah). Korang tetap boleh dapat maklumat dengan pantas dan efficient. Search je tips kurus, meal plan, semua maklumat dah ada da. Tapi yang aku nak share ni, semua ada dalam satu application. Meal plan ada, exercises ada, nak kira berapa berat ideal kita pun ada. Semuanya ada dalam satu apps untuk korang yang nak kurus tu ala-ala tekak malaysia punya. So install lah application MALAYSIAN WEIGHT LOSS PLAN kat phone korang tu. Yang pakai "handphone peramah" tu boleh install kat Google Play Store, yang pakai "handphone sombong" tu kat App Store.


1. Meal Plan

Kat sini semua meal plan dia akan bagi dari breakfast sampai lah makan malam. Tak susah pun nak ikut meal plan dia. Yang penting kena konsisten, barulah berat akan turun. Biar turun berat sikit-sikit, jangan tak turun langsung. 

 


    

2. Exercises

Exercise pun jangan lupa ye. Lagi cepat berat badan turun. Jangan terus buat exercise yang berat-berat dan terlalu lasak. Apps ni ada bagi level by level. Yang baru nak mula tu, pilih beginner ye. Pastu bila dah okay, baru step yang seterusnya.

    
  
3. Calculator

Haa yang ni jangan lupa kira ye. Kira berapa berat badan ideal kita, berapa kalori yang perlu kita ambil dalam sehari untuk turun berat badan, dan juga kita boleh kira BMI kat sini. Tak perlu dah nak buat kira-kira pakai formula. Masukkan je gender, umur, tinggi dan berat, pastu tadaaa dah siap kira. Tak pening kepala dahh.

    

4. Diary
     
Kat sini boleh lah tulis diary dan progress penurunan berat badan kita. Jangan tak tulis. Jangan ke laut sudah plan nak diet tu.

    


                                                                                                                                                  

Okay, good luck ye!!
SELAMAT MENCUBA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...